
EĞİTİM VE SEMİNERLER
- Hogan ve DISC Temelli Kişilik Tipleri Eğitimi
KENDİNİ TANIYAN DİĞERİ İLE TANIŞABİLİR
Vizyonu
Kendini tanımak diğerlerini de tanıyabilmenin kapısıdır. Uluslararası düzeyde insan faktörünün olduğu her alanda bireyin kendisini tanıma ve geliştirme, kurum içinde tanıma, yetkinlik ve yeteneklerini değerlendirme ve geliştirme süreçlerinde geçerli ve güvenilir biçimde kullanılan Hogan ve DISC yaklaşımları ile;
– Bireyin kendi kişilik tipini öğrenmesi; buna bağlı doğuşta getirdiği, yapısal özelliklerini, motivasyonunu, varoluşsal arayışını, kişilerarası ilişkilerdeki yaklaşımını, gelişim için nelere ve nasıl ihtiyaç duyduğunu belirleyebilmesi
– Ekip\grup içi dinamikleri tanımak ve yönetmek; Kim kimi nasıl etkiler? Sağlıklı bir ekip oluşturmak için kişilik tiplerinin organizasyonu nasıl yapılmalıdır? Varolan ekiplerin ihtiyaçları ve geliştirilmesi gereken yönleri nelerdir? Gelişim sürecinde neler yapılmalıdır? sorularının ve aidiyet, verimlilik, sağlıklı bir çalışma ortamı için gerekenlerin keşfedilmesi ve deneyimlenmesi
– Liderlik becerilerinin kişilik özelliklerine göre değerlendirilmesi ve geliştirilmesi; bireysel liderlik özellikleri ve ekibin ihtiyaç duyduğu liderin özelliklerinin değerlendirilerek gelişim sürecinin belirlenmesi ve uygulanması
Eğitim Başlıkları
-İnsan doğası, liderlik, performans, yetenek ve yetkinlikleri anlamak
– Kişilik yapısının özünü, temel dinamiklerini, gelişim ve değişim için ihtiyaçlarını analiz etmek ve karşılamak
-Kişi, ekip ve kurumu doğru okumak, yorumlamak ve yönetmek alanlarında
- Bağ Kurma Oyunları; İlişki ve İletişim Eğitimi
OYUN OYNAMAK HAYATA KATILMAKTIR. BİZ’DE BEN: TAKIM OLMAK
Vizyonu
Oyun gerçeği yeniden inşa eder. Kendimizle ve birbirimizle oyun oynayabilmek bağ kurabilmenin en doğal, sağlıklı, yaratım ve gelişime açık tarafıdır. Birlikte oyun oynamak birlikte üretmeyi ve geliştirmeyi, birlikte büyümeyi sağlar. Bir ekibin parçası olmak için kendi özgünlüğümüzden feragat etmemize gerek yoktur. Ancak kendi değerini onurlandıran bireylerden oluşan bir grup artı değer kazanıp TAKIM olabilir. Gerçek bir TAKIM bireyselliğinden çok takımın varlığını önemseyen kişilerden oluşur. Birlikte oyun oynayabilmek birlikte üretmek, birlikte var olmak ve anlam bulmak demektir.
Eğitim Başlıkları
– Oyun nedir?
– Yaratıcılık, keşfetme ve merak duygularımızı harekete geçirme
– Birlikte oyun oynayabilme; birlikte keşfedebilme ve yaratma
-Oyuncu kimliğimizi bulma; diğer oyuncularla bağ kurma
– Kendimizi ifade ederken diğeriyle takım olabilme
– Birlikte oyun kurabilme, yönetebilme, sürdürebilme
– Hem oyuncu hem oyun kuran olabilmek
- Şefkatli İletişim ve İlişki Eğitimi
İLETİŞİM BEN’ DEN BİZ’ E KÖPRÜ KURMAKTIR. KÖPRÜNÜN SAĞLAMLIĞI BİZ’ İ GÜÇLÜ KILAR.
Vizyonu
Hayatın her aşamasında yaşadığımız iletişim hatalarının nedeni genellikle hem kendimize hem de çevremize şefkat gösteremememizdir. Marshall B. Rosenberg’in Şiddetsiz İletişim metodundan da faydalanarak iletişimde bizi şiddete sürükleyen nedenlere bakıyoruz. Katılımcının eğlenceli uygulamalarla iletişim hatalarını öğrenmesi, duygu farkındalığı kazanması, iletişim kazalarının nedenlerini analiz etmesi, hem kendinin hem karşısındakinin ihtiyaçlarını önemsemeyi öğrenmesi, kendiyle ve çevresiyle şefkatli bir iletişim kurması hedeflenmiştir.
Eğitim Başlıkları
– İletişim nedir? İletişim engelleri nelerdir?
-Çatışma nedir? İletişimde çatışmalar neden olan faktörler nelerdir?
– Çatışmaya neden olan iletişim biçimlerini fark etmek ve müdahale etmenin yolları nelerdir?
– Empatik (Şefkatli) İletişimin 6 adımı nedir? Nasıl uygulanabilir?
-iletişimde yaşanan engel ve çatışmalar nasıl yeniden senarize edilir?
- Mindfulness Temelli Stres Yönetimi ve Psikolojik Dayanıklılık
BİLİNÇLİ FARKINDALIK ZOR DUYGULARLA BİRLİKTE BÜYÜMEK VE GELİŞMEKTİR.
‘Neden buradayım?’ hepimizin aklını karıştıran bir sorudur. Varlığını, yaşam amacını ve gerçek isteklerini farkına varmak her bireyin potansiyelini gerçekleştirmesi için vazgeçilmezdir. Mindfulness, yani bilinçli farkındalık hali, varlığımızın mevcudiyetini genişletir. Bireysel ya da grup içindeki zor duygu ve durumları sağlıklı bir algı ve duygu ile müdahale etmeyi, kendiniz ve diğerine en iyi gelecek olana odaklanmayı sağlar. Stres, öfke, yorgunluk, kızgınlık gibi zor duyguların üstesinden gelmek ve sağlıklı olana dönüştürmek için gerekli sağlıklı yetişkin potansiyelimizi güçlendirir. Algımızı potansiyelinin en üstüne yakın bir hale taşır.
Eğitim Başlıkları
-Mindfulness (bilinçli farkındalık) ile beden-duygu-zihin farkındalığı sağlamak
– Zor duygulara Mindfulness ile müdahale edebilmek
-Ekip\grup olarak mindfulness uygulamaları yapmak
– Bilinçli farkındalık ile ekip içi ilişkileri güçlendirmek, ortak duygu, düşünce ve eylemde buluşabilmek.